czwartek, 13 lutego 2014

Kursik na baranki

Tak sobie pomyślałam, że dawno u mnie żadnego kursiku nie było.
Zbliża się sezon Wielkanocny to czemu nie zrobić w tym temacie małego Diy.
I proszę, jest :).

Kursik na małe baranki Wielkanocne czyli
jak to robi Kaśka ;).

Oczywiście zaczynamy od wyrobienia 
ciasta i rozwałkowania go.
Jaka grubość?
Taka jak wam odpowiada, ale nie za 
cienka bo baranki mogą się połamać ;).
Mój przepis na masę: klik


Wycinamy kółeczka:


Za pomocą wykałaczki, robimy wgłębienia:


Tak wyglądają gotowe "chmurki", czyli podstawa baranka:


Przy pomocy słomki do napojów robimy dziurki, 
aby można było zawiesić baranki na sznureczku:


Formujemy główkę i przyklejamy:



Robimy wałeczek, który będzie uszkami naszych baranków:



Przyklejamy nóżki i robimy w nich nacięcia, aby przypominały
kopytka ;):




A tak wygląda gotowy baranek:


Prawda, że proste? :)
Mam nadzieję, że komuś się przyda.
Jeśli tak to miło mi będzie jeśli o mnie wspomni ;).

W następnym wpisie pokażę wam już gotowe baranki.
Dziękuje, że dobrnęliście do końca.
Miłego wieczorku :).


















8 komentarzy:

  1. Twoje baranki mają takie fajne zaokrąglone gówki :) ja też zrobiłam podobne baranki ale jest tylko główka i tułów bez łapek. Jak pomaluję to się napewno pochwale ale już nie mogę się doczekać aż Ty pomalujesz swoje i je zaprezentujesz :) Kursik napewno przydatny bo wiele osób lubi wiedzieć jak coś jest zrobione "od kuchni"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też czekam na Twoje baranki :).
      Pamiętam jak zaczynałam swoją przygodę z masą i takie kursy były bardzo pomocne :).
      Mam nadzieję, że w ten sposób też komuś coś podpowiem ;).

      Usuń
  2. O właśnei się zastanawiałam jak uzyskujesz efekt takiej chmurki :D a to wykałaczka :) Fajny kurs :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że dowiedziałaś się czegos nowego i fajnie, że Ci się podoba :).

      Usuń
  3. Jakie fajne:-) Ja dzisiaj znalazłam chwilkę i ulepiłam dwa prototypy moich wielkanocnych baranków;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie mogę się ich doczekać, pewnie świetne jak zawsze :).

      Usuń
  4. SUPER! Na pewno wykorzystam. ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie parę słów :).